S kolegico sediva na kavi v centru. Mimo pridrvi zelo
privlačna gospa srednjih let in nekje po poti izgubi čevelj. Ker je videti malce
raztresena, čevlja nikakor ne more natakniti nazaj na nogo. Vidim, da jo
opazujeta starejša gospoda in pričakujem, da ji bo vsaj eden od njiju priskočil
na pomoč. Ne, nihče ji ne priskoči na pomoč, gospoda se celo smejita in še naprej
čisto sproščeno pijeta svoje pivo. Ne morem, da ne bi pomislila na tisto
klasično zgodbo o Pepelki in njenem čeveljcu. In seveda se vprašam, kje je tisti
princ, ko ga potrebuješ. Nekje v ozadju se zasliši elektronski glas, podoben
tistemu, ki ga slišite na telefonskih odzivnikih: »Oprostite, vaš princ je na
čakanju.« Ja, tvoj princ po vsej verjetnosti nekje pije pivo in se smeji tvoji
nesreči, tako kot tista dva gospoda. In ker je gospa verjetno že zdavnaj
obupala nad prijaznostjo moške populacije, si naposled le sama obuje čevelj in
odhiti naprej.
Novodobne Pepelke so že navajene, da si morajo pomagati
same, saj jim po vsej verjetnosti ne bo pomagal nihče. Ko izgubijo čevelj, si
ga obujejo same. Ko jih ob polnoči ne pričaka steklena kočija v kateri sedi čudoviti
princ, si pokličejo taksi, ki ga po vsej verjetnosti vozi sumljiv tip, ki si te
malce neprimerno ogleduje. In ko ti nekdo ponudi jabolko, vanj nikakor ne
ugrizneš, saj je moderna Pepelka zelo ekološko osveščena in bo prej preverila,
ali je bilo jabolko špricano, in ali vsebuje GSO. Moderne Pepelke so torej
navajene, da si pomagajo same in da se ne znajdejo v čudnih situacijah, zlasti
takih, v katerih nastopajo sporna jabolka, sedem precej nizkih tipov, ali
brezciljno tavanje po temačnem gozdu. Čeprav bi v tej situaciji pomoč s strani
kakšnega princa prišla še kako prav. Samo povem.
Niso pa samo pravljice krive za izkrivljeno predstavo o
romantiki in ljubezni. Ko smo bile punce še majhne, so nam kar naprej govorili,
da nas nekje čaka krasen in nadvse čudovit princ, ki nas bo reševal iz najbolj
random (zastrupitev, beganje po gozdovih, nesreče s kolovratom) in čudnih zagat.
Ko pa smo odraščale, nas je v to prepričeval tudi Hollywood s svojimi filmi, v
katerih ljubezen vedno premaga vse. Tudi najbolj nevrotična, zmedena in obupana
dekleta (ki so včasih celo prostitutke), so vedno spoznala šarmantnega tipa, ki je je uletel v ravno pravem času in
osvojil njihova srca. V teh filmih so vedno prikazovali grandiozna izkazovanja
ljubezni, neverjetne situacije, ki vodijo v srečne in dolgotrajne zveze in
punce smo podzavestno vedno pričakovale, da bo to nekega dne doletelo tudi nas.
Hodila boš po ulici, se spotaknila in skoraj padla na nos, ko bo iz kar nekje
uletel visok, uglajen (in po možnosti tudi dobro situiran) moški, ki te bo
ravno v pravem trenutku ujel v svoj objem. In seveda bosta živela srečno do
konca svojih dni. Ja. Itak. Po vsej verjetnosti si boš zlomila nos, spraskala
roko, in vsa nesrečna sedela nekje na nekem robniku, mimo tebe bojo pa hodili
tipi v trenirkah, te fotkali in se ti smejali. In to seveda še objavili na
družbenih omrežjih. V današnji časih, v katerih romantika ni samo mrtva, ampak
je že zdavnaj pokopana in pozabljena, je očitno dovolj že to, da ima tip avto
in te sem ter tja pelje na burek. In seveda ne pozabimo na slavni dick pic, ki
je neizpodbiten izkaz novodobne ljubezni in romantike.
Pozabiti pa ne smemo tudi na glasbo, ki je prav tako
izgubila nekaj svoje čutnosti in pravih emocij. Kar spomnite se na devetdeseta,
ko je skoraj vsaka pesem vsebovala besedo »always«. Bon Jovi in Whitney Houston
sta le ena od glasbenikov, ki so verjeli, da je ljubezen večna in v to smo
verjeti tudi mi. Boy bendi so bili osladni, vendar so nam njihova preprosta
besedila segla naravnost v naša najstniška srca. To so bili časi, ko si na
koncertih na oder metal plišaste igrače, prepojene s solzami in upanjem, zdaj pa
na oder letijo tangice vprašljive čistoče. In ko smo že pri tangicah, naj povem,
da je romantika zavila s poti nekje v času, ko so glasbeniki nehali prepevati o
ljubezni in začeli prepevati o ženskih zadnjicah. »Baby Got Back«, romantična
oda posvečena temu delu ženskega telesa, je zagotovo krivec, da je glasba zašla
v bolj čudne vode. Kmalu za tem je sledila še Sisqova himna »Thong Song«,
zaradi katere smo bile ženske primorane nase navleči najbolj neudobno spodnje
perilo ever, in če to še ni bilo dovolj, smo potem morale v teh tangicah še
zamigati na »Back Dat Ass Up«, »Big Ole Butt« ter druge sumljive, a
presenetljivo poskočne komade. In še vedno drži, da je »All About That Bass«.
In za konec še nekaj o srečnih koncih. Vse otroške
pravljice in vse romantične komedije se seveda srečno končajo. Pride princ in
te reši, tisti fant, ki pred enim letom sploh ni vedel, da obstajaš, ti zdaj
poje pod oknom, in tudi ženske nekako pričakujemo, da nas, kljub vsemu, na
koncu čaka nekaj lepega (in ne, ne mislim na dick pic). Smola pa je to, da je
že sam izraz »happy ending« dobil čisto drug pomen (zahvala gre azijskim
prostitutkam, brez zamere, dame) in to ni ta happy ending, ki smo ga ženske imele
v mislih. Realnost pa je ta, da je dandanes srečen konec že to, ko po koncu
zveze z infekcijske klinike dobiš potrdilo, da nimaš klamidije.
In kje je princ? Princ je v Jemnu. Princ je na čakanju.
Princ s kolegi pije pivo in se smeji ženskam, ki izgubijo čevelj. Dobra novica
pa je ta, da nas tangice ne žulijo več, da jemo samo ekološko pridelana jabolka
znanega porekla, da si znamo tudi same obuti čeveljčke in da še naprej z
veseljem gledamo romantične komedije, ker so nas le te naučile, da nikoli ne
obupamo. #SamoPovem
Ni komentarjev:
Objavite komentar