četrtek, 6. julij 2017

Monogamija ali mononukleoza?



1. monogamíja  -e ž (ȋ) zakon moža z eno ženo, enoženstvo: razpravljati o monogamiji biol. spolno življenje nekaterih živali v paru. Evo. As simple that. Za vse, ki ste bili do zdaj zmedeni, kaj v resnici pomeni biti monogamen. In če zanemarimo za sekundo spolno življenje nekaterih živali v paru, je bistveno to, da gre v definiciji za besedo ENA. Torej za zvezo z ENO osebo. Živimo pa v časih, ko si monogamijo vsak razlaga drugače. Nekateri mislijo, da gre za obliko bolezni (ne, dragi moji, to je mononukleoza, ki je dejanska bolezen, kako pa se je ta znašla v tej zgodbi, bo pa tudi kmalu postalo jasno) ali za neko deviantno početje, ki trenutno sploh ni v modi, če pa si še old school generacija, pa se verjetno še bežno spominjaš, da smo si nekoč kar hitro prisegli večno zvestobo, po navadi že na šolskem igrišču, in se je po večini tudi držali, zdaj pa so meje malce bolj zabrisane, ker, kot sem že omenila, si monogamijo vsak razlaga drugače. In tako pridemo do različnih vrst monogamije, ki jih definicija seveda ne omenja, ker dejansko ne obstajajo, kot so recimo: monogamija po potrebi, enostranska monogamija, počitniška monogamija, spletna monogamija in nekaj, čemur jaz pravim »are we there yet?« In nič od tega ni dejanska monogamija, kot je bila nekoč mišljena, je pa enosmerna vozovnica v smer mononukleoze.

Pa začnimo z monogamijo po potrebi, ki je verjetno še najbolj razširjena in je precej podobna ostalim vrstam monogamije. No, dejansko imajo vse eno stvar skupno, ta pa je, da nič od tega ni monogamija. Skratka, monogamija po potrebi je, ko je en od partnerjev zvest takrat, ko to njemu ali njej ustreza, ali če povem na primeru, ko gre ven žurat s prijatelji, spozna privlačno osebo nasprotnega spola (ali istega, ampak to je že druga zgodba) in se odloči, da partnerja prevara, se morda naslednji dan pokesa in je partnerju zvest do naslednje priložnosti, ko si monogamijo spet dozira po potrebi. Po definiciji je ta vrsta monogamije zelo podobna enostranski monogamiji, le da gre v tem primeru bolj za situacijske odločitve, pri čemer je enostranska monogamija veliko bolj načrtovana. Seveda pa bi bila oseba v obeh primerih razočarana, če bi njegov ali njen partner počel enako, vendar se v tem konkretnem primeru tolaži, da je šlo za alkohol, slabo družbo in da se to nikoli več ne bo ponovilo. Do naslednjega vikenda. Ali žurke. Ali očetovega abrahama. Monogamija po potrebi namreč ni preveč izbirčna.

Enostranska monogamija, ki je tudi podobna ostalim vrstam monogamije, pa je veliko bolj zapletena in premišljena. V tem primeru se eden od partnerjev ekstra potrudi, da izpelje zadevo in zahteva kar nekaj časa in previdnosti. Slišala sem namreč zgodbo o dekletu, ki je spoznala fanta, se z njim dobivala kar nekaj časa, veliko vikendov je preživela pri njemu doma in živela v prepričanju, da je fant samski, kar seveda upa vsaka ženska, ki se z nekom dobiva, ker pa je Ljubljana majhna, je kmalu izvedela, ne le, da fant ni samski, ampak celo živi s svojim dekletom in to v tistem stanovanju, kjer sta se ona dva skoraj vsak vikend dobivala. Torej si je fant moral vzeti kar nekaj časa, da odstrani vse stvari, ki so bile v lasti njegovega primarnega dekleta, jaz si predstavljam, da si je najel kar kakšno skladišče in tja trogal vse stvari, in če zdaj bolje pomislim lahko rečem samo: kapo dol. Da se je modelu dalo vse to inscenirati in si ustvariti dvojno življenje. In potem se moški sprašujete, zakaj smo ženske tako sumnjičave. Zaradi takih modelov, kot je ta. Jaz včasih komaj prenašam samo sebe, ajd enega partnerja še nekako uskladim s svojim busy lifestylom, ki je pretty much yoga, beer and naps, da bi se mi pa dalo furat dvojno življenje, je pa že višek moje energije in živcev. Samo povem.

Ker pa tukaj že poletje, je precej razširjena počitniška monogamija. V tem primeru gre za osebo, ki je nezvesta samo na dopustu. V nekaterih primerih gre za oba partnerja, ki sta zmenjena, da si tu in tam na dopustu dasta duška in se malce pozabavata še z drugimi, v večini primerov pa to počne samo en partner, za katerega se meje, ko je v tujini, zabrišejo. Čeprav je zdaj, ko smo v EU, stvar z mejami ratala malce bolj zakomplicirana. Kje dejansko se varanje začne? Najprej moram poguglat, katere države so v EU in kje so meje, potem pa lahko začnem. Tako si jaz predstavljam ta miselni proces. Ali pa, just to be safe, odletiš nekam daleč stran in upaš, da kar se zgodi onkraj oceana, tam tudi ostane. Razen mononukleoze. Ta žal ne pozna meja.

Potem je tukaj še spletna monogamija, ki je tudi precej popularna, ne glede na letni čas. Tukaj gre za osebo, ki spletno flirtanje, sexting in podobne zadeve, ne smatra kot varanje. Tudi sama se v tem primeru morda težko opredelim, ampak če si predstavljam svojega partnerja, ki okrog pošilja svoje gole fotke in z neznankami flirta po netu, mi ne bi bilo ravno prav. Pa še nekaj, ženske smo hujše od agentov FBI in takšno početje, čeprav zelo skrivno, nikoli ne ostane on the down low za vedno. In čeprav v tem primeru ne moreš stakniti kakšne hujše bolezni, vseeno ni kul.

In za konec še moja najljubša, are we there yet monogamija. Ker so zveze dandanes malce bolj ekspresne in veliko manj romantične, se človek velikokrat vpraša, kaj sploh počneva in ali sva zdaj v resni zvezi. Ker bodimo realni, to da se z nekom dobivaš skoraj vsak dan, se slišiš vsako uro, in tekstaš vsako prosto minuto, dandanes še ne pomeni nič. Če pa hočeš prezgodaj razčistiti vajin status, izpadeš psiho. In potem čakaš in čakaš, ne veš dobro, kaj se med vama zdaj dogaja, tvoj potencialni partner pa se ta čas dobiva na tinder dejtih in si dela zalogo kandidatov za dejtanje, ki bo trajala vsaj do julija drugo leto. In potem si ti psiho.

Dragi moji, monogamija ni vsem čisto jasna, je pa zato mononukleoza s katero sem imela bližnje srečanje pred leti, ravno zaradi tega, ker kot sem rekla, monogamija ni vsem jasna. In ker sem jo jaz poceni odnesla, ker sem po besedah zdravnice, prestara za mononukleozo, no rekla je, da se pri najstnikih bolj razvije, jaz pa sem bila vsaj enkrat v lajfu vesela, da sem za nekaj prestara, vas opozarjam, da bodite vseeno previdni. Razen če ste starejši od 30, v tem primeru ste prestari za mononukleozo. #samopovem



Ni komentarjev:

Objavite komentar